Meditasyon Yapmak

Meditasyon Yapmak

Birçok insan hayatın stresinden ve yorgunluğundan arınabilmek için farklı yollar arar. Bedenimiz yorulduğunda ve dinlenmeye ihtiyaç  duyduğunda uyur veya dinlenebiliriz. Ancak ruhumuz ve zihnimiz için durum böyle değildir. Ruhumuzun dinlenip huzur bulabilmesi ve zihnimizin arınabilmesi için farklı yollara başvurmak daha doğru olacaktır. Bu yollar arasında en popüler olanlardan biri de meditasyon olarak bilinir. Bir şifalandırma tekniği olan meditasyon; ruhun, bedenin ve zihnin uyum içinde olmasını ve dinlenmesini sağlar. Meditasyon birçok insan tarafından bir inanç biçimi sanılır ancak bu yanlıştır. Etkili bir şifalandırma yöntemi olmasının yanı sıra strese de birebir olduğu söylenen meditasyonun farklı çeşitleri bulunuyor. Bedene, zihne ve ruha olan olumlu etkileri kanıtlanan meditasyon düzenli olarak yapıldığında uzun vadede hastalıklara karşı direnç gücünü de artırmaktadır.

Meditasyon Türleri Nelerdir?

Meditasyon türlerinin sayısı oldukça fazladır. Bunların arasında olan yoga, en çok  tercih edilen meditasyon türlerinden biridir. Bunun dışında gevşeme, farkındalık, sevecenlik gibi farklı çeşitleri olan bu eylem vücuda, zihne ve ruha oldukça yararlıdır. Yoga da kendi içinde farklı dallara ayrılır. Kundalini Yoga, Hatha Yoga, Vinyasa Yoga, Yin Yoga, Hamile Yogası, Çocuk Yogası n bu dallardan en çok bilinenlerdir.

Yoga veya diğer meditasyon türlerini uygularken en temel nokta nefes alışverişidir. Nefesle ve konsantrasyonla birlikte etkisini gösteren bu eylemleri düzenli ve sürekli yapmanız durumunda kendinizdeki arınmayı ve ferahlığı hissedeceksiniz.

Yoga Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yaşamın stresinden ve zorluklarından kurtulmak için sadece bedenimizi dinlendirmek yetmez. Ruhumuz ve zihnimiz de aynı ölçüde dinlenmeye ve ferahlamaya ihtiyaç duyar. Bunun için en iyi yol da meditasyon yapmaktır. Ruhu, bedeni ve zihni dinlendirmeye yarayan bu eylemi yapabilmek için sakin ve huzurlu bir ortam gerekir. Meditasyon yapacağınız ortamda bulunan tütsü ve mumlar sizi rahatlatacak ve konsantre olmanızı sağlayacaktır. Bu sayede yaptığınız meditasyonun etkisini daha iyi hissedersiniz. Hoş kokulu mumlar ve aromatik tütsüler eşliğinde zihninizi rahatlatmak size iyi gelecek ve arınmanızı sağlayacaktır. Yoga ve meditasyon türleri arasından kendinize en uygun olanını seçebilirsiniz.