20 Kasım 2017 Pazartesi
Konya Net Haber / saglik/ On Kilo Vermek İstiyorum

On Kilo Vermek İstiyorum

Hayal ettiğiniz kiloya ulaşmak için nasıl bir yol izlemeniz gerekiyor? Sağlığınızı tehlikeye atmadan on kilo vermeniz mümkün müdür? Bu soruların cevabını sizin için araştırdık.

08 Şubat 2017 Çarşamba 19:56
On Kilo Vermek İstiyorum

Bilindiği üzere arzu ettiği kilosuna dönmek isteyen herkesin kafasında bir rakam bulunur. Bu rakama ulaşmak sanıldığı kadar kolay olmamakla birlikte, imkansız da değildir. Yapılması gerekenlerin mantıklı bir şekilde sıralanması ilk adım olabilir. Başlangıç olarak hedeflerinizi belirlemeli ve hedeflerinize inanmalısınız.

Örneğin; “on kilo vermek istiyorum. Bunun için beslenmemi düzenlemeli, daha çok hareket etmeli ve abur cuburdan uzak durmalıyım.” Derseniz bu hedeflerinize uygun bir yol izlemeniz son derece hayati olacaktır. Diyete başlayan insanlar üzerinde yapılan araştırma son derece net bir şekilde göstermiştir ki ne yazık ki diyete başlayıp yarım bırakmak alışkanlık haline gelmektedir.

Nasıl Bir Başlangıç Yapmalı

Kilo vermek için hedef belirlemek gerekmektedir. Bu bir anlamda başlangıcın anahtarı olacaktır. Başlangıçtan söz açılmışken öncelikle inanmak gerektiği de unutulmaması gerekenler arasında yer alır. Kendinizi bol bol motive etmeli ve kilo verdiğiniz günlerin hayaliyle yaşamalısınız. Kilo vermeye başladığınız zaman yoğun bir diyet programı uygulamak yerine adım adım zorlaşan bir diyet listesi hazırlamanız daha faydalı olacaktır. Kilo verirken en sık yapılan hatalara değinecek olursak: Kişiler genellikle kilo vermek için yoğun bir diyet programı ile başlarlar. Bu durum vücudun direnci ile karşılaşmanız anlamına gelir. Kilo vermediğinizi görüp bıkabilirsiniz. Bunun yerine mantıklı şekilde hazırlanmış diyet programlarına göz atabilir ve bu diyet programlarını yoğun spor faaliyetleri ile de destekleyebilirsiniz.

Bu konuda farklı yorumlar yer alır. Herkesin metabolizması farklı şekillerde çalışacağı için kendinizi tanıyarak buna uygun bir program yapmanız tavsiye edebiliriz. Kullandığınız yağlara dikkat etmeli, aşırı doymuş yağlardan uzak durmalısınız. Özellikle on kilo vermeyi planladığınız diyet döneminde hayatınızda yer alan yağları bütünüyle kesmeniz önerilir. Aynı şekilde ara sıra sabah kahvaltılarında sağlıklı olduğundan dolayı zeytinyağı tüketilebilir. Aynı şekilde yoğun karbonhidrat içeren gıdaların tüketilmesinden de uzak durulmalıdır. Bunun yerine haşlanmış et ve yumurta gibi protein ihtiva eden gıdalar tüketilebilir.

Sebze ve Meyveye Önem Verin

Tükettiğiniz sebzelerin sizin için büyük bir önemi bulunmaktadır. Posalı olması bağırsaklarınızın çalışmasına ve uzun süre tok hissetmenize olanak sağlar. Aynı şekilde içeriğinde yağ bulundurmadığı içinde diyet yapanların vazgeçilmezleri arasında yer alır. Uygun pişirme tavsiyeleri ile hazırlandığı takdirde sebze yemeklerinin iyi bir yardımcı olduğu da unutulmamalıdır. Aynı zamanda yoğun meyve tüketimini yaparak hem sağlığınızı koruyacak hem de açlığınızı bastıracaksınız. Diyet programlarının iki farklı ayaktan oluştuğunu düşünecek olursak bunun ilki uygun besinlerin tüketilmesi ve diyet listesinin hazırlanması iken, ikinci ayağı olarak düzenli spor yapmak ve hareket etmek örnek olarak gösterilebilir.

Bol Bol Spor Yapın

Beslenmenizi düzene koyduktan sonra günlük düzenli yürüyüşler ve imkanınız varsa egzersiz programları hazırlayabilirsiniz. Kilo vermenizi sağlayacak önemli bir yardımcı olmasının yanı sıra moralinizin de üst düzey olması anlamına gelmektedir. Kilo vermeye olan inancınız arttıkça spor yapacak, yağların atılmaya başladığı bölgelerde oluşan sarkmaları ortadan kaldırabilirsiniz. Kilo vermek için başarı öykülerini dinlemek ve başarmaya inanmakta son derece büyük bir önem taşımaktadır. Bu konuda çeşitli kitaplar ve diyetisyen desteği de alabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu makaledeki bilgileri derlerken kullandığımız http://zayiflamayontemlerim.org web sayfasından da konuyla ilgili faydalı bilgiler edinebilirsiniz.

Aynı şekilde metabolizmayı artıran şifalı bitkilerden de yardım alınabilir. Bunlar arasında yeşil çay, kekik ve kırmızıbiber son derece büyük bir öneme sahiptir. Tokluk hissi vermesinin yanı sıra metabolizmanın daha hızlı çalışmasına da olanak sağlayan bu şifalı bitkilerin önemi de göz ardı edilmemelidir. 


YASAL UYARI:Yayınlanan haberler, köşe yazıları, fotoğraflar, yazı dizileri ve her türlü eserin tüm hakları Konya Net Haber 'e aittir. Kaynak gösterilerek bile olsa eserin bütünü özel izin alınmadan kullanılamaz.

    Yorumlar

GAZETE MANŞETLERİ

HAVA DURUMU

Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

NAMAZ VAKİTLERİ

Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

EN ÇOK OKUNANLAR

BUGÜN

BU HAFTA

BU AY

SPOR TOTO SÜPER LİG

Tür seçiniz:

e-gazete

KARİKATÜR

SENDE YAZ

Ziyaretçi Defteri

Siz de yazmak istemez misiniz?

ARŞİV



Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız. Türkiye'nin En Kapsamlı Haber Portalı - Güncel ve Tarafsız Haberler İçin Her Gün Ziyaret Ediniz.


-