21 Kasım 2017 Salı
Konya Net Haber / saglik/ ‘Günde en az 10 bardak su tüketin’

‘Günde en az 10 bardak su tüketin’

Özel Kastamonu Anadolu Hastaneleri Diyetisyen İrem Demirilyas, sağlıklı beslenmek için günde en az 10 bardak su içilmesi gerektiğini söyledi.

30 Ocak 2015 Cuma 06:40
‘Günde en az 10 bardak su tüketin’

Nasıl beslenilmesi gerektiği konusunda bilgiler veren Özel Kastamanu Anadolu Hastaneleri Diyetisyen İrem Demirilyas, cevabı büyük bir karmaşa haline getirilen sorunun aslında çok basit bir yanıtının olduğunu ifade ederek, sağlıklı beslenmeden geçtiğini söyledi.

Sağlıklı beslenmenin, büyüme, gelişme, yaşamın sürdürülebilmesi ve sağlığın korunması için besinlerin kullanılması şeklinde tanımlayan Demirilyas, “Sağlıklı beslenmeyi ise kendi içerisinde yeterli ve dengeli beslenme olarak ikiye ayırabiliriz. Bireyin yaşına, cinsiyetine ve aktivitesine göre enerjinin yeterli olması yeterli beslenme ve besin öğelerinin de yeterli alınması dengeli beslenme şeklinde tanımlanıyor. Peki, bizler için yeterli ve dengeli neden önemli sorusuna şöyle yanıt bulmaktayız; 'sağlıklı yaşam için elzem oluşu', 'bedensel ve ruhsal gelişimi olumlu yönde etkilemesi', 'bebeklerin ve çocukların sağlıklı büyümesini sağlaması', 'enfeksiyonlara yakalanmayı önlemesi' ve 'bazı hastalıkların ortaya çıkışının engellenmesi'” dedi.

Bireye özgü beslenmenin yaşam boyuncu büyük önem taşıdığına dikkat çeken Demirilyas, “Gebelikte, emziklilikte, bebeklikte, çocuklukta, ergenlikte, yetişkinlikte, yaşlılıkta vb. tüm dönemlerde bireye özgü beslenmemize dikkat etmeliyiz. Beslenmemizin temelini oluşturan besin öğeleri 6 grupta toplanmaktadır. Bunlar karbonhidratlar, proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller ve sudur. Tüm bu besin öğelerini içeren ana besin gruplarımız ise, et ve et benzeri, süt ve süt ürünleri, sebzeler ve meyveler, tahıllar, yağlar ve şekerler olmak üzere gruplara ayrılmaktadır” diye konuştu.

Günde en az 8-10 bardak su içilmesi gerektiğine işaret eden Demirilyas, yeterli ve dengeli beslenme modeline uygun sağlık önerileri hakkında da şu bilgileri verdi:
“Besin çeşitliliğin önem verilmelidir. Her öğün bütün besin gruplarından bir çeşit besin tüketmeye özen gösteriniz. Günde en az 3 ana 2-3 ara öğün tüketmeye özen gösteriniz. Amacımız azar azar ve sık sık beslenmeyi sağlamaktır. Öğün atlamayınız, özellikle sabah öğününde mutlaka kahvaltı yapınız. Kahvaltı, günün en önemli öğünüdür. Her gün süt ve ürünlerinin tüketimini ve posadan zengin besinlerin tüketimini arttırınız. Sebze ve meyvelerde yenilebilir olanları kabuklu tüketerek posa tüketimini arttırmış oluruz. Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek, pirinç pilavı yerine bulgur pilavı yemeyi tercih ediniz. Aşırı yağlı besinler tüketmemeye özen gösteriniz. Örneğin, mayonez, krema, tavuk derisi, kuyruk yağı vb besinlerden kaçınınız. Özellikle doymuş yağ içeriği yüksek besinlerden uzak durunuz. Yemeklerinizde margarin, tereyağı yerine bitkisel sıvı yağları tercih ediniz. Et ve süt grubundaki besinleri az yağlı ve yağsız tercih ediniz. Pişirme yöntemini, kızartma, kavurma yerine ızgara haşlama, buğlama ve ya fırında tercih ediniz.”

Şeker ve tuz tüketiminin de azaltılmasını isteyen Demirilyas, “Sağlıklı beslenmenin yanı sıra düzenli egzersiz yapınız. Örneğin, haftada en az 5 gün 30-45 dakikalık tempolu yürüyüş yaparak birçok hastalık ve şişmanlık açısından büyük bir fayda sağlar. Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlıklı yaşam için gerekli olduğunu ve birçok hastalığı oluşturmadan önleyebileceğimizi unutmamalıyız” şeklinde konuştu. 

VEDAT YUNUS İKİZOĞLU
KASTAMONU




YASAL UYARI:Yayınlanan haberler, köşe yazıları, fotoğraflar, yazı dizileri ve her türlü eserin tüm hakları Konya Net Haber 'e aittir. Kaynak gösterilerek bile olsa eserin bütünü özel izin alınmadan kullanılamaz.

    Yorumlar

GAZETE MANŞETLERİ

HAVA DURUMU

Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

NAMAZ VAKİTLERİ

Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

EN ÇOK OKUNANLAR

BUGÜN

BU HAFTA

BU AY

SPOR TOTO SÜPER LİG

Tür seçiniz:

e-gazete

KARİKATÜR

SENDE YAZ

Ziyaretçi Defteri

Siz de yazmak istemez misiniz?

ARŞİV



Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız. Türkiye'nin En Kapsamlı Haber Portalı - Güncel ve Tarafsız Haberler İçin Her Gün Ziyaret Ediniz.


-