02 Ekim 2014 Perşembe

Konya Net Haber / konya-haber/ YHT, Konya ile İstanbul'u birbirine bağlayacak

YHT, Konya ile İstanbul'u birbirine bağlayacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-İstanbul YHT Projesi'nin 2013 yılında tamamlanacağını belirterek, ''İnşallah 2013'te hattın tamamını açarak İstanbul'u Kocaeli'ne, Sakarya'ya, Ankara'ya, Konya'ya,...

28 Mart 2012 Çarşamba 07:36
YHT, Konya ile İstanbul'u birbirine bağlayacak
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-İstanbul YHT Projesi'nin 2013 yılında tamamlanacağını belirterek, ''İnşallah 2013'te hattın tamamını açarak İstanbul'u Kocaeli'ne, Sakarya'ya, Ankara'ya, Konya'ya, Bursa'ya, Sivas'a bağlayacağız'' dedi. Köseköy-Gebze YHT Hattının temel atma töreninde konuşan Bakan Yıldırım, 56 kilometrelik Köseköy-Gebze kesiminin Ankara-İstanbul YHT Projesi içerisinde büyük bir bölüm olmadığına dikkati çekti. Yıldırım, ''Burada örnek bir çalışma yaptık. AB ile Türkiye arasında tam üyelik öncesinde anlamlı bir işbirliğini gerçekleştiriyoruz. Bugüne kadar katılım öncesi AB'nin tek bir projede en büyük mali destek yaptığı bu projeye ayrı bir önem veriyoruz. Bizde bir söz vardır; 'bir damla çöle düşse çöl olur, göle düşse göl olur' diye. Büyük değil ama önemli bir anlam ifade ediyor. AB ile Türkiye'nin en somut, en gözle görünür işbirliğidir. Tren yollarının gelişmesi sadece Türkiye'nin değil, Kafkasya'nın, Orta Asya'nın değil Avrupa'nın bağlantılarının da güçlenmesi anlamına geliyor'' diye konuştu. YHT projelerinin Avrupa ile Asya arasında Türkiye'nin ''geçiş ülke'' olma özelliğini daha da anlamlı hale getireceğini dile getiren Yıldırım, ''Türkiye ile AB birleşmesi olmadan demiryollarıyla bu birleşmeyi sağlamış oluyoruz'' ifadesini kullandı. Hat sayısı 3'e çıkacak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Ergün'ün, projede hat sayısının 3'e çıkarılması isteğini de değerlendiren Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Hattın üçe çıkarılması ve diğer bağlantılarla güçlendirilmesi, bu sipariş hemen yerine getirilecektir. 9 yıldır demiryollarına yaptığımız yatırımları sizler biliyorsunuz. 50 yılda çivi çakılmayan demiryollarında, bugün her yıl başına 135 kilometre demiryolu yapıyoruz. Bu Cumhuriyet tarihinin bir rekorudur. Bize yakışan da budur. Demiryolu bir ülkenin bağımsızlık ve istikbalinin sembolüdür. Demiryoluna yatırım da bizim en büyük hedefimiz olmuştur.'' ''Yerli üretime destek verdik'' Demiryolu yatırımlarının başlangıç ödeneğinin karayollarını geçtiğine dikkati çeken Yıldırım, demiryolu yerli sanayisinin kurulması gerektiğini söyledi. Sakarya'da metro araçları ve hızlı demiryolu aracı üreten fabrika kurduklarını, Karabük Demirçelik Fabrikası'nın yerli ray üretimi yaptığını hatırlatan Yıldırım, ''Türkiye 150 yıllık demiryolu tarihinde kendi rayını üretemez haldeydi. Ray alacağımız zaman dışarıdan birkaç tekel firmanın insafına kalıyordu. Onu da zamanında alamıyorduk. Bugün kendi rayını üretip, ihraç edecek hale geldik'' diye konuştu. Ankara metrolarında yerli üretim payının yüzde 51 olması için şart koyduklarını anlatan Yıldırım, böylece yerli üretime destek verdiklerini ifade etti. ''Türkiye AB'ye yük olmayacak, AB'nin yükünü hafifletecek'' AB'ye sonradan giren ülkelere göre Türkiye'nin ulaşım altyapısının daha gelişmiş olduğunu belirten Yıldırım, ''Ülkemizin geleceği için biz bu yatırımlara hız kesmeden devam edeceğiz. Türkiye AB'ye yük olan bir ülke değil, AB'nin yükünü hafifletecek bir ülkedir. Dostlarımız hiç endişelenmesin. Türkiye bölgesinde istikrar unsuru olmuş bir ülkedir. Bugün Türkiye, kuzeyden güneye, doğudan batıya 15 bin kilometre bölünmüş yolla, yolları bölmüş hayatları ve ülkeyi birleştirmiştir'' ifadesini kullandı. Köseköy-Gebze arasındaki hattın kapatılmasına mecbur kaldıklarını anlatan Yıldırım, projenin tamamlanmasıyla sorunların kökten çözüleceğini bildirdi. Yıldırım, ''İnşallah 2013'te hattın tamamını açarak İstanbul'u Kocaeli'ne, Sakarya'ya, Ankara'ya, Konya'ya, Bursa'ya, Sivas'a, Anadolu'ya bağlayacağız'' dedi. AB Büyükelçisi demiryoluna daha fazla yatırım istedi AB Büyükelçisi Jean Maurice Ripert da, konuşmasında, AB'nin böyle bir projenin destekçisi olmaktan gurur duyduğunu söyledi. Türkiye ile AB arasında bağların güçlendiğini ifade eden Ripert, Türkiye'nin ihracatının yüzde 45'inin AB'ye, Türkiye'deki yatırımların yüzde 80'inden fazlasının AB ülkelerinden olduğuna dikkati çekti. Bazı sürtüşmeler, rahatsızlıklar olabildiğini ifade eden Ripert, AB ile Türkiye'nin ortak çıkarlarının olduğunu belirterek, şöyle konuştu: ''Ekonomik reformlar, AB'nin Türkiye'yi desteklediği en önemli alandır. AB'den herhangi bir ülkeye bu anlamda bu kadar büyük bir destek sağlanmamıştır. İsteğimiz Türkiye'nin demiryoluna daha fazla yatırım yapmasıdır. Demiryolu altyapısının güçlendirerek, AB ağına entegre olmasıdır.'' Ripert, AB'nin demiryolu yatırımlarına gelecekte de destek olacağını sözlerine ekledi. AB'den demiryolu projelerine destek AB DG Regio Genel Direktörü Normunds Popens de, Ankara-İstanbul YHT Projesini ''Çok değerli proje'' olarak nitelendirdi. Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin 1950'lerden bu yana devam ettiğini ifade eden Popens, Türkiye'nin AB'ye üyelik sürecinde ekonomik büyümesinin 3 kat arttığını bildirdi. Popens, Türkiye'nin Ortadoğu, Güney Kafkasya, Afrika'daki etkisinin önemine dikkati çekerek, bunun AB için de önemli fırsatlar oluşturduğunu söyledi. Türkiye'nin rekabet gücünün artırılması ve ulaşım altyapısının geliştirilmesinin çok önemli olduğunu belirten Popens, ''Özellikle demiryolu taşımacılığı anlamında çok daha büyük projelere imza atmak istiyoruz'' dedi. Törende konuşma yapan Demiryol-İş Genel Başkanı ve Türk-İş Genel Mali Sekreteri Ergun Atalay da, Türk halkının Ankara-İstanbul hattı hizmete girmeden hızlı treni tam olarak bilmeyeceğini söyledi. Ulaştırma Bakanı Yıldırım'a seslenen Atalay, Türkiye'nin uçak yapma hedefine atıfta bulunarak, ''Demiryolcular olarak biz arkamızda görünen hızlı treni yapmak istiyoruz'' dedi. 147 milyon avroluk proje Ankara İstanbul arasındaki yolculuğu 3 saate düşürecek Ankara-İstanbul YHT Projesi'nin son aşaması olan Köseköy-Gebze kesiminin toplam uzunluğu 56 kilometre. Hatta 9 tünel ve 10 köprü ile 122 menfezin tadilatı ve 28 yeni menfez ve 2 adet alt geçit inşa edilecek. Hattın yapımı sırasında yaklaşık 1 milyon 800 bin metreküp kazı ve 1 milyon 100 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecek. Toplam maliyeti 146 milyon 825 bin 952 avro olan hattın finansmanının yüzde 85'lik bölümü olan 124 milyon 802 bin 59 avronun AB Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) Fonundan karşılanacak. Törende ayrıca IPA ile finanse edilen Irmak–Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesinin finansman anlaşması da imzalandı. Öte yandan tören öncesinde polis, alana girmek isteyen 1'i kadın 5 şüpheliyi gözaltına aldı.


YASAL UYARI:Yayınlanan haberler, köşe yazıları, fotoğraflar, yazı dizileri ve her türlü eserin tüm hakları Konya Net Haber 'e aittir. Kaynak gösterilerek bile olsa eserin bütünü özel izin alınmadan kullanılamaz.

    Yorumlar

HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
Online Uçak Bileti Al
Online Otobüs Bileti Al


EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
SENDE YAZ
Ziyaretçi Defteri

Siz de yazmak istemez misiniz?

ARŞİV