18 Kasım 2017 Cumartesi
Konya Net Haber / ekonomi/ İnternet ve telefonla sunulan finansal hizmetlerde tüketiciye ayrıntılı bilgi verilecek

İnternet ve telefonla sunulan finansal hizmetlerde tüketiciye ayrıntılı bilgi verilecek

08 Şubat 2015 Pazar 16:03
İnternet ve telefonla sunulan finansal hizmetlerde tüketiciye ayrıntılı bilgi verilecek

 

Gümrük ve Ticaret Bakanı Canikli, 31 Ocak 2015 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Yeni düzenlemeyle internet ve telefon gibi araçlarla sunulan finansal hizmetlere standart getirildiğini ifade eden Bakan Canikli, böylece finansal ürünlerin bir çoğunun mesafeli yöntemle sunulmasına imkan tanındığını belirtti. Bakan Canikli, “Tüketicilerin bankalardan aldıkları mevduat, kredi, sigorta, bireysel emeklilik, yatırım, para transferi gibi birçok bireysel bankacılık hizmetini; telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet, ATM gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelmeksizin sözleşme kurulmasına imkan veren her türlü araç veya ortamı kullanarak da almaları sağlanıyor” dedi. Tüketicilere fiziksel olarak karşı karşıya gelmeden sözleşme kurulmasına imkan veren araçları kullanarak aldıkları finansal hizmetler konusunda dikkatli olmaları uyarısı yapan Bakan Canikli, “Bakanlığımız tarafından hazırlanıp yayınlanan ve 3 ay sonra yürürlüğe girecek olan yönetmelik, finansal hizmet sağlayıcısını; mesafeli sözleşme, mesafeli sözleşmeye konu finansal hizmet ve sağlayıcı hakkında tüketiciyi bilgilendirmekle yükümlü kılıyor. Tüketicilerimiz fiziksel olarak karşılaşmadan kurulacak sözleşmeler konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olma hakkına sahip oluyor. Böylece tüketicilere daha güvenli bir ortamda finansal hizmetlere ulaşma imkanı sağlanıyor” dedi.

12 PUNTO BÜYÜKLÜĞÜNDE YAZILI UYARI ZORUNLU TUTULUYOR

Finansal hizmet sağlayıcılarına geniş kapsamlı ön bilgilendirme yükümlülüğü getirildiğini vurgulayan Bakan Canikli, şunları söyledi: “Tüketiciler mesafeli olarak finansal hizmet satın almadan önce kapsamlı bir şekilde bilgilendirilecek. Bu çerçevede, tüketiciler, finansal hizmetlerin sunulmasına ilişkin bir mesafeli sözleşmenin kurulmasına yönelik iradesini açıklamadan önce söz konusu hususlarda, kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak en az on iki punto büyüklüğünde, açık, sade, anlaşılabilir ve okunabilir bir şekilde sağlayıcı tarafından yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirilecek.”

TÜKETİCİLER 14 GÜN İÇİNDE SÖZLEŞMEDEN CAYABİLECEK

Bakan Canikli, yeni yönetmelikle birlikte tüketicilere finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelerden 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkı tanındığını söyledi. Sigorta ve bireysel emekliliğe ilişkin sözleşmelerde cayma süresi hakkında diğer mevzuatta yer alan tüketici lehine olan hükümlerin saklı tutulduğunu kaydeden Bakan Canikli, tüketicilerin mesafeli olarak kurdukları sigorta ve bireysel emeklilik sözleşmelerinden cayma süresinin diğer finansal hizmetlere göre daha uzun tutulduğunu belirtti. Bakan Canikli, finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelerde, tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesine ilişkin talebini herhangi bir uzaktan iletişim aracıyla iletmesinin yeterli olacağını ifade etti.

SÖZLEŞME KAĞIT ÜZERİNDE TALEP EDİLEBİLECEK

Tüketicilere sözleşmeleri ayrıntılı incelemeleri konusunda uyarıda bulunan Bakan Canikli, yeni uygulama ile bu imkanın sağlandığını söyledi. Bakan Canikli, sözlerine şöyle devam etti:
“Sağlayıcının, sözleşmenin bütün şartlarını ve Bakanlıkça belirlenen diğer hususları, kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla tüketiciye iletmesi zorunludur. Tüketici, sözleşme ilişkisinin devam ettiği süre içinde herhangi bir ücret ödemeksizin sözleşmenin kâğıt üzerinde yazılı bir örneğini talep edebilir.”
Tüketicilerin finansal hizmetin niteliğiyle bağdaşması hâlinde mesafeli sözleşmelerde kullanılan uzaktan iletişim aracını değiştirme hakkına da sahip olduğunu belirten Bakan Canikli, çağrı merkezleri ücretlerine ilişkin getirilen düzenlemeyi de şöyle anlattı: “Kurulmuş olan sözleşmeye ilişkin olarak tüketicilerin satıcı veya sağlayıcı ile iletişime geçebilmesi için bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili olarak satıcı veya sağlayıcının olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife seçemeyeceği düzenlendi. Böylece tüketicilere ek maliyet getirebilen uygulamaları önüne geçilecek.”  




YASAL UYARI:Yayınlanan haberler, köşe yazıları, fotoğraflar, yazı dizileri ve her türlü eserin tüm hakları Konya Net Haber 'e aittir. Kaynak gösterilerek bile olsa eserin bütünü özel izin alınmadan kullanılamaz.

    Yorumlar

GAZETE MANŞETLERİ

HAVA DURUMU

Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

NAMAZ VAKİTLERİ

Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

EN ÇOK OKUNANLAR

BUGÜN

BU HAFTA

BU AY

SPOR TOTO SÜPER LİG

Tür seçiniz:

e-gazete

KARİKATÜR

SENDE YAZ

Ziyaretçi Defteri

Siz de yazmak istemez misiniz?

ARŞİV



Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız. Türkiye'nin En Kapsamlı Haber Portalı - Güncel ve Tarafsız Haberler İçin Her Gün Ziyaret Ediniz.


-